22.12.2007

confessions of a teenage alcohol-consumer


To dager med byturer… Jeg er sliten… En ting man oppdager etter å tilbringe mye tid på byn i Bergen er hvordan alle de miserable, falske og forferdelig motløse menneskene bruker alkoholen og det faktum at de sannsynligvis ikke treffer folkene rundt seg igjen, som en unnskyldning på å forsøke seg på de mest idiotiske ting. Og jeg er en av dem, jeg vet alt om dette. Når ble det logisk for en 60 år gammel mann å prøve å klå på bakdelen til en 18åring? Og hvorfor i alle dager tror kompiser det er greit å prøve å kysse deg, når de VET at det bare gjør deg ukomfortabel? Jenter danser som horer, gutter behandler dem som horer, menn går på unge jenter, kvinner danser folkedans til live-gitarmusikk… Alt i alt er hele by-konseptet fullstendig nedbrytende for kulturen, selvrespekten, hjernecellene, og ender bare opp med hodepine som et lokomotiv med pms og fylleangst med hull i husken.

Og det at du ikke møter folkene igjen… det er totalt mislykket. Bergen er LITEN! Uansett hvor du går i denne byen møter du enten på noen du kjenner, noen du kjente en gang, eller noen du blir kjent med i fremtiden som tilfeldigvis husker dine utskeielser på dansegulvet med en stol. Og det er FLAUT! Ingen liker å innrømme at de ikke er perfekt, og ingen er så lite perfekt som en full person. Ingenting så usexy som en full jente.

Jeg tror jeg savner de gamle stundene med fester med kanskje 5 stykker på, dansing på møbler, og turer ut i naturen, lett brisen tilstand. Nå er det bare grøftefulle folk hvor enn du snur deg, og jeg må late vekselvis som om en kompis er broren og typen min, fordi hvis du har to bein, ingen penis og en puls, er du tydeligvis fair game for alle de fulle idiotene med tvangsforestillinger av at hans alkoholbefengte kjærlighet er AKKURAT det du trenger.

For ikke snakke om alle de dumme tingene jeg kan finne på å gjøre selv, telefoner burde blitt beslaglagt på begynnelsen av ute-kvelder, datamaskiner de-formatert, og Gud forby du møter en gammel ex. Spesielt hvis ex’n er edru. Du våkner neste morgen med en sterk trang til å begrave deg selv i dyner og aldri aldri komme opp, også leser du utboksen din og det synker inn, Oh. My. God. Og du innser at du aldri kan se diverse mennesker i øynene igjen. Med diverse mennesker mener jeg ex nr. 1, ex nr. 2, ex nr. 3, danskebåtmennesker, samt de ansatte på de forskjellige utestedene. When God made alcohol, he was going "mwahahhhaaaha!".

Straight Edge FTW!

1 kommentar:

Ulrikke sa...

haha vet ikke om du er den rette til å dømme pus:)